30 червня ЄС оприлюднив список країн, щодо яких знімуть обмеження на в’їзд, і України серед них немає. В'їзд в ЄС дозволений лише окремим категоріям українців, але мета поїздки має бути не туристична.
Редакція "Громадського" розповіла, в яких випадках можна повернути гроші за квитки. Карантин та епідемія коронавірусу підпадають під поняття форс-мажор, тому пасажири мають право на примусове повернення коштів. Ситуацію пояснив авіаційний експерт, голова комітету авіаційного транспорту ВЦРТІ (Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури) Богдан Долінце.
"Раніше, коли ваш рейс скасовували в нормальний час, то пасажир, крім відшкодування вартості квитка, мав також право на компенсацію у розмірі від 250-650 євро. Оскільки зараз діє режим форс-мажору, то таке відшкодування не виплачується, але на повернення своїх коштів пасажир має право", — пояснив він.
Авіакомпанії зараз можуть запропонувати три варіанти відшкодування у разі скасування рейсу. Однак із детальними умовами повернення краще ознайомитися на сайті компанії, де було куплено квитки. Перша — заміна авіаквитка на такий самий рейс на іншу дату. Друга — можливість обміняти використані на квиток гроші на певні бонусні бали з доплатою 20% до суми. Третя — це повернення грошей за квитки. Активніше компанії пропонують перші дві опції: заміна дати або бонусні бали.
Пенсія зросте майже на 1000 грн: хто може сподіватися на підвищення
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
"Для компанії набагато вигідніше, щоб пасажир не повертав кошти, а залишив їх у компанії. Всі розуміють, що вони не лежать на бонусному рахунку, компанія ними користується, а пасажир має право в майбутньому використати ці бонуси для купівлі квитків", — говорить Долінце.
Щоб повернути гроші, необхідно оформити заяву на повернення коштів. Авіакомпанія може пропонувати пасажиру різні варіанти відшкодування, але людина не зобов'язана погоджуватися. Компанія має 90 днів на розгляд заявки. Протягом цього часу вона може надсилати листи та пропонувати перебронювати поїздку або обміняти на бонусні бали.
Якщо за цей період пасажир вирішив не змінювати поїздку, компанія має повідомити про розгляд заяви і або її задовольнити і перейти до процедури повернення коштів, або повідомити про відмову щодо їх повернення. Тоді пасажир може звернутися до Державної авіаційної служби України, яка зобов’яже компанію повернути кошти. А після — звернутися до суду. Визнання порушення Державіаслужбою допоможе в суді.
Кошти можна повернути, якщо це передбачено тарифом, за яким куплено квиток. Якщо перевізник не скасував рейс через карантин, а пасажир має квиток, яким не може скористатися через те, що у нього немає відповідних документів на в’їзд, то за це несе відповідальність сам пасажир. У такому разі повернення коштів можливе лише за правилами тарифу, за яким пасажир купив квиток, а не у повному обсязі, як у разі скасування рейсу.
Перевізник може лише перевірити наявність документів і пропустити на борт, але остаточне рішення ухвалює країна прибуття. Якщо вона вирішила, що документи не належні, не пустила такого пасажира, то авіакомпанію можуть оштрафувати.
Обов’язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше
Нагадаємо, зростання цін, курс долара та інше — що найбільше непокоїть українців, результати опитування
Як повідомляв портал "Знай.ua", як змінити виборчу адресу онлайн — документи, терміни, інструкція
Також "Знай.ua" писав, заробітчан у Польщі чекає ізоляція — відновлено карантин для пасажирів авіарейсів з України