Медична реформа продовжується влаштовуючи українцям все нові і нові "сюрпризи". Цього разу міністерство охорони здоров'я запроваджує кілька категорій терміновості викликів медиків і реагування на них.

Таким чином відомство збирається оптимізувати надання екстреної медичної допомоги. Про це сказала перша заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Садов’як на брифінгу у понеділок, 27 липня.

Садов’як зазначила, що дві третини українців, які викликають "швидку" не отримують вчасної допомоги.

"На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою (екстреної меддопомоги - ред.). Із загальної кількості викликів, а це 6,8 млн, 4,7 млн. є невчасними. Ми працюємо над оптимізацією надання екстреної медичної допомоги. Наразі відпрацьовані оптимальні алгоритми надання екстреної меддопомоги за визначеними категоріями викликів", - сказала Садов'як.

Заступниця Степанова розповіла, що виклики екстреної меддопомоги поділили на кілька категорій.

Популярні новини зараз

Зміни у тарифах: мобільний оператор Lifecell зробив важливе оголошення

Як відмовитися від отримання повістки, щоб вам за це нічого не було

В Україні сигарети, алкоголь та паливо продаватимуть за новими правилами: що зміниться

Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня

Показати ще

Категорія 1 — це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів, наприклад, у випадку клінічної смерті, обструкції дихальних шляхів, виникнення політравми. Для цієї категорії виклику час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.

Категорія 2 - екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.

Категорія 3 - не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров'я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для категорій 1 та 2.

Категорія 4 - непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної меддопомоги, і пацієнт може отримати консультацію телефоном, або буде скерований на надання допомоги сімейним лікарем.

У той же час в МОЗ не пояснили, які саме виклики вважають "непрофільними" і які стани відносяться до "не екстрених" і як людина, яка викликає "швидку" може сама визначити, чи її стан "несе загрозу для життя".

Також на брифінгу зазначили, що зріс тариф на виклик бригади екстреної медичної допомоги з 112 грн до 163 грн. Загалом з 1 липня до кінця року додатково на екстрену меддопомогу виділили майже 2 млрд грн.

Варто зазначити, що за правилами, меддопомога повинна приїжджати до хворих за 10 хв. у місті, а за межами міста - за 20 хв. Наразі в такий час вкладається лише 17-18 % машин екстреної допомоги. А це означає, мільйони українців так і не дочекались першої медичної допомоги, зазначив міністр охорони здоров'я Максим Степанов.

Нагадаємо, у МОЗ приголомшили статистикою: 67% "карет" швидкої допомоги не встигають на виклики

Як повідомляв портал Знай.ua, Україна відновила червоний список країн, куди ще можна поїхати у відпустку.

Також Знай.ua писав, Кабмін під час пандемії віддав півмільярда гривень українському спорту.