Навчання завжди є джерелом певної тривоги для дитини. Однак, цього року рівень тривожності здатен побити всі рекорди, а все через карантин та введення змішаного навчання. Хоча тривога і є нормальною частиною життя, але вона аж ніяк не має бути надмірною. Постійна тривожність здатна негативно вплинути на здоров’я, пам’ять і соціальні контакти учня.
Читайте Знай в Google News!
Крім того, під її дією дитина починає уникати складних ситуацій, конфліктувати з однолітками чи дорослими та навіть впадати у відчай. Про те, як мінімізувати тривожність, особливо ту, що пов’язана із дистанційним навчанням та визначити основні її джерела, пише освітній проєкт "На урок".
План зниження тривожності учнів може виглядати наступним чином:
Більше жодних пільг: пенсіонерів змусять платити податок на землю
1000 гривень від держави: як отримати допомогу пенсіонерам
Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
- Невідоме зробити відомим.
- Хаотичне – спланованим.
- Те, що керує життям дітей ззовні – віддати у їхні руки.
Стан невідомості
Дитина просто не розуміє, куди докласти зусилля, це і викликає тривогу. Зазвичай занурені у навчальний процес, діти перемикаються швидше, але на початку року їм треба час, аби налаштуватися на роботу. Саме тому у перші тижні є сенс продемонструвати учням прогнозованість подій.
Фактори, які можуть викликати тривогу у зв’язку із дистанційним навчанням
Перш за все – чисто технічні та людські фактори:
- не надто "просунутий" пристрій, що повільно завантажується, через що дитина відчуває, що відстає від групи;
- недостатній рівень обізнаності у програмах;
- небажання демонструвати квартиру на відео/під час включень у Zoom;
- сором через голос/вигляд під час конференції;
- сором через присутність батьків, братів і сестер.
У такому випадку варто домовитися про деталі проведення відеозв’язку заздалегідь, або ж провести коротку виховну роботу з дітьми та батьками.
Свідоме планування
Його сенс у тому, що коли ми надаємо заспокоєння та впевненість ззовні, без розвитку внутрішньої впевненості, то сприяємо закріпленню патерну тривоги. Тобто найкращими ліками проти тривожності є навчання дітей активної позиції. Дозвольте дітям контролювати власне життя.
Крім того, істотним джерелом тривожності для дітей може бути примус до спільної чи командної роботи. Не об’єднуйте всіх без виключення учнів у випадкові або надто великі групи, завжди запитуйте, чи є добровольці для участі естафети та контактних рухливих ігор.
Для цього запропонуйте учням на початку навчального року заповнити анкету з наступними запитаннями:
- Чи є ви інтровертом, екстравертом або амбівертом?
- Як ви ставитесь до публічних виступів?
- Чи подобаються вам групові ігри?
Це допоможе спланувати, яким чином ви будете опитувати учнів, як боротися зі страхом виступів і якої міри участі вимагати від кожного. Оскільки за пів року діти відвикли від компанії однокласників та вчителів, тож повернення у школу має для них ефект новизни та закономірно викликає тривогу. Аби пом’якшити цей ефект, спробуйте внести у нову ситуацію елементи чогось знайомого.
Ще одне джерело неймовірного стресу – момент, коли вчитель водить ручкою по журналу та обирає прізвище того, хто піде до дошки. Ці миті відповідають за найбільші сплески адреналіну і тривожності у класі. Зробіть такі відповіді спланованими та передбачуваними для дітей. Наприклад, сплануйте, що цього дня відповідають учні, прізвища яких починаються на «І» або «В» тощо.
Обов’язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше
Нагадаємо, вчитель "Християнської етики" залякав дітей пеклом, батьки обурені: "Будуть горіти"
Як повідомляв портал "Знай.ua", українці отримають пенсії за героїчно загиблих в АТО родичів, у ПФУ розповіли про нарахування
Також "Знай.ua" писав, що чи варто чекати захисту для дітей завдяки "тривожній кнопці" у школах: "Ілюзія безпеки"