Скандальне рішення суддів Конституційного суду України, затверджене 27 жовтня, гучно прокотилося всією країною і навіть за кордоном. Поки сотні українців, що зібралися під будівлею суду 30 жовтня на протестну акцію обурення, представники "верхівки" української влади оперативно розробляють офіційний план дій протистояння руйнуванню антикорупційного законодавства. Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Діяти треба швидко: можливий другий "антикорупційний удар"
Незабаром Парламент має прийняти перший вагомий законопроект, спрямований на відновлення втрачених позицій – відповідний Проект Закону, ініційований президентом, вже потрапив на розгляд Верховної Ради.
"У зв'язку із загрозами національний безпеці через визнання неконституційним антикорупційного законодавства, вчора на терміновому засіданні РНБО, Президент доручив невідкладно зареєструвати у Верховній Раді законопроект, де передбачається відновлення доброчесності конституційного судочинства в України. І вже сьогодні "Проект Закону про відновлення суспільної довіри до конституційного судочинства" № 4288 був внесений на розгляд Верховної Ради", – зазначає постійний представник Верховної Ради України у Конституційному Суді України, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань правової політики Ольга Совгиря.
Ощадбанк скасував обмеження для власників карток: що стане безкоштовним
Заплатять усі, але один раз: чому українцям почали надсилати додаткові квитанції на газ
Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати
Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім
Як попереджає Ольга Совгиря, попереду з боку Конституційного суду цілком можлива друга "порція" рішень проти антикорупційного законодавства, тож влади має діяти швидко.
"В своєму Рішенні Конституційний Суд залишив не розглянутим конституційне подання щодо антикорупційного законодавства ще з кількох важливих питань: низки положень Цивільного процесуального кодексу в частині особливості розгляду справ про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, статей № 1, 46, 69 закону "Про запобігання корупції" - в частині переліку осіб, які вважаються членами сім'ї суб'єкта декларування, а також вилучення незаконно набутих та необґрунтованих активів; статті № 368-5 ККУ "Незаконне збагачення" у новій редакції та ін. Регламент Конституційного Суду передбачає можливість роз'єднання конституційних проваджень у справах, тож, очевидно, рішення щодо конституційності цих законів буде ухвалено пізніше", – підкреслює постійний представник Верховної Ради України у Конституційному Суді України Ольга Совгиря.
Також до даного переліку входить ряд положень законів "Про прокуратуру", "Про Державне бюро розслідувань", "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" і "Про Національне антикорупційне бюро України" – щодо особливостей порядку збору доказів і представництва у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави.
Першочергові 4 кроки для боротьби з "проросійським інструментом"
Як наголошує народний депутат України від партії "Голос" Андрій Осадчук, поки правоохоронці розслідуватимуть дії суддів Конституційного Суду України, які фактично атакували антикорупційну реформу, Парламент має убезпечити Україну від наслідків цих дій – повернення до часів тотальної корупції, втрати міжнародної політичної, фінансової підтримки і безвізу.
Верховна Рада має невідкладно ухвалити низку законів для негайного відновлення повноцінної роботи антикорупційної системи.
"Першочерговим мінімумом мають стати 4 кроки, це: 1) повернути працюючу систему декларування, контрольні функції НАЗК та відкрити реєстр електронних декларацій, винісши питання суддів в окремий розділ Закону "Про запобігання корупції"; 2) передбачити окремі особливості антикорупційного контролю суддів в окремому розділі Закону "Про запобігання корупції"; 3) посилити адміністративну відповідальність, внісши до КУоАП додаткові види санкцій за корупційні правопорушення та збільшити існуючі штрафи; 4) Повернути до ККУ статтю про умисне недостовірне декларування у новій редакції", - повідомляє Перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності Андрій Осадчук.
Представники провладної партії "Слуга Народу" відверто називають Конституційний суд "інструментом олігархічних і проросійських груп".
"Ситуація зараз така, що Конституційний суд блокує нам реформи і реальну трансформацію країни. І його використовують як інструмент представники реактивних груп впливу – олігархічних, проросійських тощо. Незалежна інституція, яка друкує свої рішення з грифом "Іменем України" та, при цьому вже заблокувала багато змін. До того ж, цікаво, що за скасованою суддями статтею щодо деяких же суддів зареєстровано провадження!", – відзначає голова підкомітету запровадження цінностей і стандартів НАТО, міжнародного військового співробітництва та миротворчості Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки Мар'яна Безугла.
Тож, виходить, що парламентарі мають діяти якомога швидше, аби попередити можливі додаткові наслідки.
Ми і надалі слідкуватимемо за ситуацією, тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.