У роз'яснювальному листі Міністерства освіти щодо застосування нового положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти говориться, що карантин не вимагає переведення учнів на дистанційне навчання, однак можливе так зване змішане навчання з використанням технологій дистанційного навчання.
Читайте Знай в Google News!
Проте, варто розібратися, як за новим Державним стандартом оцінювати учнів і вчителів. Про це пишуть на порталі "Osvitoria.media".
Спочатку адаптуватися, після - ставати самостійними
Гороскоп на 21 листопада для всіх знаків Зодіаку: час покінчити з мотлохом у голові та справах настав
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім
А що за оцінками? Якщо спочатку ключові компетентності представлені описово, то в подальшому вони переведені в чіткі рамки результатів навчання, які можна вимірювати і оцінювати. Довелося адаптувати ці підходи до українських реалій.
Для кожної галузі визначені цілі, групи результатів навчання та вимоги до обов'язкових результатів навчання, а це означає перехід від загальних до конкретних результатів, а потім в орієнтирах для оцінки. Стандарт стає джерелом для створення інструментів оцінки навчальних досягнень школярів. І припускає, що воно повинно обов'язково включати визначення індивідуального прогресу учня.
Незважаючи на орієнтири для оцінки, можна помітити: вимоги різні для різних циклів навчання. На базовому рівні освіти їх два: адаптаційний (5-6-й класи) і базове предметне навчання (7-9-й класи). Адаптаційний має пробуджувати і підтримувати інтерес до сфер знань і діяльності, передбачених навчальною програмою. А вже другий цикл повинен готувати учнів до того, щоб самостійно вирішувати проблеми повсякденного життя, визначитися зі стійкими інтересами і здібностями і планувати подальше навчання в залежності від цього.
Що перевірять на ДПА
Конкретні результати - це вже те, що згодом перевірятимуть під час підсумкового оцінювання. Наприклад, що повинен вміти учень в 5-6-му класі на уроці інформатики? Одне з багатьох інших: перевірити правдивість інформації та надійність джерел (конкретний очікуваний результат). Як він це повинен робити? Наводити аргументи, використовувати запропоновані ресурси для перевірки сумнівної інформації (орієнтири для оцінки).
А в 7-9-х класах цього вже замало, коли мова йде про правдивість інформації. Школяр вже має аргументовано доводити або спростовувати справжність зображення, відео, аудіо (конкретний очікуваний результат). Як саме? Перевіряє факт редагування за допомогою цифрових інструментів і технологій (орієнтир для оцінки).
Інтеграція не страшна
Школи мають можливість, як і в початковій школі, вводити інтегровані курси. Втім, інтеграція не є обов'язковою - це лише додаткова можливість.
Іноді вчителі побоюються, що для проведення інтегрованих курсів потрібно буде багато вчитися. Але підвищення кваліфікації стосуватиметься всіх вчителів, незалежно від того, що вони викладатимуть - окремий предмет чи інтегрований курс. Таке навчання розпочнеться у 2021 році.
Стандарт через базовий навчальний план:
- визначає загальний обсяг навчального навантаження;
- дає цілісне уявлення про зміст і структуру базової освіти;
- встановлює погодинне співвідношення між освітніми областями за роками навчання;
- визначає гранично допустиме тижневе навантаження і загальну щорічну кількість годин за освітніми галузями.
Рекомендована кількість годин не обмежує жоден з предметів, які були частиною попереднього стандарту. Школи можуть варіювати обсяги навантаження в залежності від потреб саме їх учнів.
Також відомо, що в Україні відновлюють практику телеуроків. Поки планують знімати заняття для учнів середніх класів-з 7-го по 9-й. Про це стало відомо завдяки повідомленню директора Департаменту освіти і науки Києва Олени Фіданян в мережі Facebook.
"Ми повертаємо телеуроки в більш широкому форматі. Планується відзняти 200 для учнів 7, 8, 9-х класів. Цього разу, крім основних предметів, запланована трансляція уроків мистецтва, художньої культури, французької мови, правознавства, трудового навчання", - написала Фіданян.
За її запевненнями, до проєкту залучено найкращих вчителів столичних шкіл, ліцеїв та гімназій, а також викладачі Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше
Раніше повідомляли, "Слуги народу" захотіли ліквідувати мільйонні зарплати в держпідприємствах.
Як повідомляв Знай.uа, у львівських школах та дитсадках запрацюють басейни - на навчання, як на курорт.
Знай.uа писав, у Києві ректора вишу спіймали на бридкому занятті з іноземцями.