Про це написав голова ГО «Українська залізнична Асоціація», гендиректор «Амадеус Марін» Андрій Кирикович у колонці для GMK Center.
«Прийняття рішення МІУ в його нинішній редакції найсильнішим чином вдарить по бізнесу приватних власників вагонів, яким доведеться в умовах кризи знайти величезні кошти на придбання нових вагонів. Це обернеться істотним зростанням тарифів для вантажовідправників, що в свою чергу позначиться на кінцевих цінах для споживачів всієї продукції, що перевозиться», - написав Кирикович.
За оцінкою експерта, у разі повної заборони продовження терміну служби вантажних вагонів це обійдеться одному суб'єкту господарювання (а їх в країні 694) в 101 млн грн в перший рік дії і 152,6 млн грн – сукупно за п'ять років.
«У кожному окремому випадку для приватних власників ціна прийняття пропозиції МІУ буде різною, але в поточних умовах для всіх однаково непідйомною», - вважає Кирикович.
Він також зазначив, що крім фінансових проблем у бізнесу, виникнуть технічні труднощі з оновленням парку вагонів, оскільки вітчизняні вагонобудівники не готові різко наростити виробництво. Тому більш прийнятним рішенням, на думку експерта, є затвердження Програми поступового оновлення вагонного парку.
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
"Оптимальне рішення-це розробка комплексної програми поетапної заміни зношеного вагонного парку терміном від 10 років. Дана програма дозволить здійснити реальне технічне оновлення з урахуванням всіх нюансів і специфіки галузі, а не допустити знищення бізнесу приватних власників вагонів», - написав Кирикович.
Він також підкреслив, що для успішної реалізації програма повинна передбачати пільгові кредити на придбання і будівництво нових вагонів, чіткі і зрозумілі умови утилізації старого парку з гарантіями отримання преференцій на придбання нових вагонів, побудованих на вітчизняних вагонобудівних заводах.
"Інакше ми можемо, як у відомій казці, залишитися біля розбитого корита: старих вагонів вже немає, нових ще немає, а залізничні вантажопотоки підуть на інші напрямки», - прогнозує Кирикович.
Нагадаємо, Мінінфраструктури опублікувало проект, яким пропонує заборонити використання вагонів, термін експлуатації яких перевищує нормативний. Зокрема, пропонується заборонити продовжувати термін експлуатації піввагонів старше 33 років (1,5 нормативних терміни служби) з поступовим зменшенням граничного терміну служби з 33 років до 22 в період 2021-2029 років.
Раніше генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак заявив, що рішення про скорочення термінів експлуатації залізничних вагонів вдарить насамперед по "Укрзалізниці", яка змушена буде списати більшість піввагонів і всі зерновози, і коштуватиме компанії 15 млрд грн щорічно.
У свою чергу в "Укрметалургпромі" вважають, що прийняття Мінінфраструктури рішення про обмеження терміну використання вантажних вагонів понад Нормативний термін призведе до дефіциту вагонів і скорочення промислового виробництва.